Charakteristika školy a podmínky pro individuální vzdělávání

Naše škola vyučuje žáky od 1. do 5. ročníku, podle školního vzdělávacího programu „Tvořivá škola “, který je založen na metodách činnostního učení. Malý kolektiv, ve kterém vyučující s žáky pracuje, dává dostatek prostoru pro individuální práci s každým žákem. Máme bohaté zkušenosti s žáky trpícími vývojovými poruchami učení, kterým věnujeme speciální individuální péči. Ve škole máme 2 asistenty pedagoga a speciálního pedagoga. Nadaní žáci odcházejí a bezproblémově se zařazují na víceletá gymnázia a i přechod žáků na 2. stupeň základních škol, je plynulý.

Naším hlavním cílem není žáky jen učit, ale hlavně naučit.

Rodinné prostředí ve škole napomáhá vytvářet u žáků sociální cítění. Různorodé věkové složení žáků v jedné třídě, umožňuje přirozenou spolupráci mezi staršími a mladšími dětmi a to jak v oblasti výuky, tak v oblasti výchovy. Prostředí pro žáky je klidné a zejména pro prvňáky je nespornou výhodou, že přecházejí pouze z přízemí budovy do 1. patra a mají okolo sebe starší spolužáky, kteří jim ochotně pomohou a poradí zorientovat se v neznámých činnostech.

Celkový počet žáků ve všech 5 ročnících 1. stupně základní školy je 21, ve školním roce 2020 / 2021 bude v 1. ročníku 10 žáků.

Škola je vybavena interaktivními tabulemi, ve třídě je žákům pro potřeby výuky k dispozici 6 počítačů s výukovými programy a s připojením k internetu, dále škola disponuje s tablety, iPady s aplikacemi pro výuku a možností připojení na Wi-Fi

Základní škola je součástí výchovně vzdělávací soustavy, je zařazena do sítě škol.

Součástí školy je školní družina, školní jídelna a mateřská škola.

Výuka probíhá podle učebních plánů a učebních osnov schválených ministerstvem a podle ŠVP „Tvořivá škola“

Škola spolupracuje se školními poradenskými zařízeními při zjišťování a upřesňování příčin neúspěchu u prospěchově slabších žáků.

Aktivně integrujeme žáky s individuálními vzdělávacími potřebami.

Škola každoročně pořádá školní výlety a akce související s výchovou a vzděláváním: divadelní představení, besídky pro rodiče a veřejnost, vítání občánků, stanování, cyklistický výlet, oslavy Dne Země ve spolupráci se Školním statkem Poděbrady, výlet lodí, bubnování ve škole, tvořivé dílničky – Dřevíčkova dílnička, keramická dílnička, Noc s Andersenem- ve spolupráci s místní knihovnou, zúčastňujeme se Dne záchranářů, besedy s policií ČR, výtvarných soutěží, Dne dětí s Mysliveckým spolkem Křečkov, atletické závody málotřídních škol, několik projektů - Sportuj ve škole, Sazka olympijský víceboj a dalších akcí dle aktuální nabídky. 

Účast v projektu na rozvoj čtenářské gramotnosti- Záložky do škol- spolupráce se školou v SR

Účast v projektech Ovoce do škol a Mléko do škol.

Ve škole nás navštívili sledge hokejisté, kteří se zúčastnili paralympiády v Pchjongčchangu, na závěr setkání a ukázky výstroje a výzbroje proběhla autogramiáda

V rámci školní družiny děti plní úkoly - preventivní program Zdravé zuby, program Zdravá pětka-podpora zdravé výživy - vaření v družině, odpolední svačinky v družině, předvánoční tvoření na školní jarmark, pečení vánoček a vánočního cukroví na besídku, velikonoční pečení mazanců, dopravní výchova- Jsem dobrý cyklista, zajištění kulturního programu pro seniory z Křečkova.

Škola pořádá školu v přírodě v případě zájmu rodičů, nebo vícedenní výlet.

Škola plní program protidrogové prevence.

Škola zajišťuje pro žáky pitný režim. 

Škola zajišťuje pro žáky 2. -5. ročníku plavecký výcvik

Vzděláváni žáků podle individuálního plánu v rámci inkluze,na naší škole zajišťuje Mgr. Iva Šafránková, Mgr. Gabriela Beková, Soňa Elogová v rámci výuky předmětu speciální pedagogické péče. / mimo vyučování /

V tomto školním roce jsou žáci rozděleni na matematiku, český jazyk, anglický jazyk do 2 tříd, abychom měli větší prostor věnovat se žákům s poruchami učení a naopak žákům nadaným.